perjantai 20. huhtikuuta 2012

Korkojen kera


Paikka: Studio. Suora lähetys.

Henkilöt: Heluna Hakala, poliittinen avustaja.
Toimittaja: Aaa.
Toimittaja: Bee.

Heluna saapuu. Yleisö taputtaa.

Toimittaja Aaa: Tervetuloa! (hymyilee)

Toimittaja Bee: Olette saavuttanut viime aikoina suurta julkisuutta blogillanne.

Heluna: Niin. Ei ollut tarkoitus.

Toimittaja Aaa: Miksi kirjoititte niin kuin kirjoititte?

Heluna: No mulla on tapana päästellä sellaista läppää. Kutsun niitä itse aivopieruiksi.

Toimittaja Bee: Joutuiko edustajanne kärsimään liian kovan rangaistuksen kirjoituksenne johdosta?

Heluna: Saattaa olla. Ehkä.

Toimittaja Aaa: Vai oletteko mahdollisesti lähdössä politiikkaan. Kunnallisvaaleihin.

Heluna: En missään tapauksessa. En halua olla missään tekemisissä politiikan kanssa.

Toimittaja Bee: Niinkö? (Kohottaa kulmiaan.)

Heluna: Niin. Olen entistä vakuuttuneempi asiasta nyt kun olen ollut kansanedustajan poliittisena avustajana. Olen vain avustaja ja töissä eduskuntatalossa.

Toimittaja Bee: Olette kuitenkin kansanedustajan poliittinen avustaja.

Heluna: Minulla ei ole mitään tekemistä perussuomalaisten kanssa.
Toimittaja Aaa: Oletteko kirjoittanut aiemmin?

Heluna: Olen kirjoittanut kaksi vuotta blogeja Uuteen Suomeen. Sitä ennen vähän jotain. Sitten kaksi vuotta Uuteen Suomeen ja kaksi vuotta Uuteen Suomeen.

Toimittaja Bee: Voisitteko kuvitella olevanne jonkin muun puolueen kansanedustajan poliittinen avustaja.

Heluna: Ehkä. Kyllä. Joo. Jos kemiat kävisivät sillä lailla yhteen.
Toimittaja Aaa: Kiitos haastattelusta.

Kaikki tässä näytelmässä esiintyneet henkilöt ovat fiktiota. Mitään yhteyttä heidän ja todellisuuden välillä ei satunnaisesta samankaltaisuudesta huolimatta ole.

Blöde kuh!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti